sâmbătă, 3 august 2013

Jaegermusch

Nu-mi plac deloc contextele preţioşilor cinefili, care din clipa când vă cunoaşteţi întâmplător la TiFF, în loc de salut îţi aruncă direct: "nu mă dau în vânt după Jarmusch, îl prefer pe Lynch". 
Totuşi am şi eu un tabiet: în răstimpuri revin la o anumită scenă dintr-un film, nu obligatoriu film preferat, ca să văd cum m-a schimbat respectivul răstimp. Sau dacă nu mi-a mai intrat în ochi vreo pioneză.
Printre mormanul de chiştoace şi cele 40 de cafele, am revăzut cu o savoare inimaginabilă scena lui Bob (Roberto Benignul) din Down by low.





M-am delectat puţin pe balcon ca-n filme, cu o ţigară şi un expresso to go.
Aşadar voi pleca la noapte într-o călătorie.
Fără să mă gândesc neapărat unde anume trebuie să ajung.
Pentru că e vară şi nimic nu trebuie.
Ar fi mai bine spus că plec în urmărire de umbră gigantică de iepure grizonat, sau cine ştie ce altă dihanie lynch-enească...
Ca un vânător credincios dianei sale, voi încerca să evit anturajele cu clovni turaţi.








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu