vineri, 13 septembrie 2013

Vine vremea a aiura

 ...nu mă poţopri, că plec la altă masă!

A POŢOPRI (verb tranzitiv) = a o lua razna din cauză că înţelegi prea multe chestii deodată
(înrudit semantic cu: a aiura, a face mişto, a gândi, a înnebuni)



CANIN (substantiv masculin) = dinte special destinat acţiunii de a muşca tare (în general din carne), devenind inutil din punctul de vedere al susţinătorilor vegetarianismului. Dezvelirea caninilor este o veche metodă de intimidare.



ÎNŢELEPCIUNE (substantiv feminin) = un dram din această substanţă devine absolut necesar numai atunci când restul variantelor încercate au eşuat. În context, majoritatea oamenilor duc lipsă de ea.

Stând de vorbă la 3 beri cu Ghiţişor, dinţar fin şi artist din fire, am ajuns la concluzia că este un mare progres al mileniului faptul că nu doar actorii au zâmbete impecabile.
Dinţii le-au provocat mereu probleme oamenilor de pretutindeni. Dar de câteva zeci de ani ne-a intrat adânc în cap ideea că am depăşit stadiul sărăciei, în care să nu putem zâmbi din cauza lipsei dinţilor. Marea poţopreală este asocierea albirii dinţilor cu sănătatea - o practică total nesănătoasă în sine.
Cantitatea de bacterii necesară sănătăţii corpului uman se reduce în cazul unei igiene extreme a aparatului bucal, rezultând în timp efecte neaşteptate. Ca smekerie rurală, străbunicii mâncau seara un măr, în loc să se spele pe dinţi.
Am observat că durerea de dinţi te face mai înţelept, mai atent. Dar abia după ce trece.
Zilele trecute am fost prea puţin înţelept, şi acum că nu mă mai doare jumătatea de faţă, tind spre o accentuare inerţială a angoaselor metafizice, care s-au răscolit fără noimă, chemate într-un târziu de durerile difuze de pe toate nivelele existenţei mele.



Un comentariu: